حجت الاسلام عطری اردکانی هشدار داد: برای پیشگیری از وقوع بحران های زیست محیطی و مهاجرت ناخواسته شهروندان اردکانی به شهرهای دیگر در سال های آتی. امروز هم دیر است.

رئیس شورای شهرستان اردکان به مناسبت روز روستا در بازدید از بخش های مختلف کارخانه کاشی بهمن از همت و پشتکار مدیران این واحد تولیدی در کارآفرینی و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان بومی قدردانی کرد.
حجت الاسلام سیدحسین عطری با اشاره به راه اندازی این کارخانه تا یک ماه آینده بهره گیری از مدیران و کارگران بومی را از عوامل موفقیت این واحد در توسعه فعالیت های تولیدی و بهره گیری از حمایت های مردمی دانست.
وی با استقبال از طرح ایجاد فضای سبز در محوطه کارخانه اظهار داشت: متاسفانه امروز بسیاری از مدیران صنایع به تعهدات قانونی خود در قبال اختصاص 20 درصد از محوطه کارخانه ها به فضای سبز عمل نمی کنند و تنها به منافع خود می اندیشند.
عطری با انتقاد از نظارت ضعیف مسئولان بر ایجاد فضای سبز در واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر علی رغم همه تلاش های صورت گرفته در جهت توسعه صنعتی شهرستان و کاهش معضل بیکاری شاهد بی توجهی به محیط زیست و آلودگی های گسترده در روستاها و شهرهای اردکان هستیم.
رئیس شورای شهرستان اردکان با اشاره افزایش آمار مهاجرت روستاییان اردکان به شهرها بیان کرد: اهالی روستاهای بخش عقدا عمدتا در صنایع مستقر در محور اردکان- عقدا اشتغال دارند اما متاسفانه به دلیل آلایندگی های زیست محیطی و فقدان آب شرب مناسب, به ناچاردر شهر اردکان ساکن شده اند تا خانواده هایشان را از گزند خطرات و آسیب های زیست محیطی حفظ کنند.
وی با اشاره به بازدید خود از پارک صنایع از سهل انگاری و بی توجهی مدیران صنایع در ایجاد یک پارک بزرگ و فضای سبز وسیع در حاشیه کمربند اردکان- عقدا انتقاد کرد و گفت: متاسفم که این عزیزان فکر کرده اند کاشت چند ردیف نهال در یک گوشه از کمربندی یعنی پارک صنایع.
حجت الاسلام عطری افزود: برای پیشگیری از وقوع بحران های زیست محیطی در اردکان و مهاجرت ناخواسته شهروندان اردکانی به شهرهای دیگر در سال های آینده امروز هم دیر است.
وی تصریح کرد: باید به فکر راه اندازی نهضتی برای درختکاری , ایجاد فضای سبز و پاسداری از حریم محیط زیست در اردکان بود و در این میان مدیران صنایع و مسئولان شهرستان می بایست در صف اول این نهضت قرار گیرند.
گفتنی است خط اول تولید کارخانه کاشی بهمن با ظرفیت روزانه هشت هزارمترمکعب و ظرفیت اشتغال مستقیم برای صدنفر تا یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا